תמונת המצב בבתי החולים היא אינה תמונה מורכבת שאינה קלה לעיכול. בתי החולים נמצאים בתפוסת מקום גבוהה ובצפיפות איומה, עד למצבים חריגים בהם חולים נמצאים במסדרונות בתי החולים מפאת מחסור במקום. צוות בתי החולים הוא לרוב, בשאיפה, צוות מקצועי, מסור ומנוסה, אך גם ידיהם מוגבלות כאשר ישנו מחסור בכוח אדם ועליהם לדאוג למספר רב של חולים באותה המשמרת. אשפוז בבית חולים עקב הדרדרות רפואית או לצורך ניתוח הוא אף פעם לא מצב קל, הן לחולה והן ליקיריו הדואגים לו. במצב כזה, אחות פרטית לבית החולים עשויה להיות כוח עזר נהדר שיבטיח את רווחת המטופל ואת שלוותם של בני משפחתו.

 

למה לבחור באחות פרטית לבית החולים?

בתי החולים אינם מאפשרים באופן קבוע לקרובי משפחתו של המטופל להימצא עמו בחדר במשך כל היממה. מלבד זאת, לא תמיד הקרובים מסוגלים לכך משום שזה דורש מהם התגמשות רבה. בייחוד במצבים בהם הקרובים לו גרים רחוק או מנהלים עסק ועליהם להיות זמינים. אם אתם חוששים להשאיר את המטופל הקרוב לכם בבית החולים לבד, תוכלו לשכור את שירותיה של אחות פרטית שתהיה פתרון נהדר מהסיבות הבאות:

  • ידע רפואי – אחות פרטית עברה הכשרה מקיפה, מעמיקה ויסודית בכל הקשור לתחום הסיעוד. במהלך הכשרתה היא רכשה ידע רפואי רב, ולכן היא תוכל ללוות את החולה, לחבוש את פצעיו, לסייע לו בצריכת תרופות.
  •  
  • השגחה צמודה – אחיות בבית החולים עושות את עבודתן נאמנה, אך בשל הצפיפות הרבה, עבודתן גדלה והן מתקשות לספק לכל החולים מענה צמוד ותכוף. אחות פרטית תפתור את המשוואה הזו. היא מתלווה באופן צמוד לחולה, ותוכל לסייע לו בפעולות בסיסיות שהוא עשוי להתקשות בהן בשל מצבו, כמו רחיצה במקלחת, החלפת בגדים או סיוע בעשיית צרכים. במקרים בהם מדובר בחולה שמצבו קשה, היא תוכל להשגיח עליו במשך 24 שעות ביממה, ובדגש על שעות הלילה, בהן במחלקות אחדות בבית החולים, ישנו איסור על הימצאותם של קרובי המשפחה. שעות הלילה הן גם שעות שעשויות להיות קריטיות במהלך השיקום של המטופל.
  •  
  • אוזן חמה וקשבת – חולים בבית החולים עשויים לפתח תחושות דכדוך ועצבות בשל השינוי במצבם הרפואי, תחושות כאב וגם תחושות הבדידות. אחות בבית החולים תוכל לתמוך במטופל ולהקל עליו.

 

עלות כספית

אחיות פרטיות הן לרוב עלות יקרה אך הכרחית. עם זאת, עלות אחות פרטית לבית החולים בדרך כלל מסובסדת מצד קופת החולים. בדקו עם הקופה אליה אתם משתייכים מה גובה ההחזר המגיע לכם.

אולי יעניין אתכם גם: