כיצד לבחור חברת סיעוד לאדם קרוב?

כדי לבחור חברת סיעוד, חשוב לערוך סקר שוק מקיף ולהשוות בין הצעות המחיר שכל חברה מציעה ובין רמות השירות השונות. עם זאת, אין ללכת שבי אחרי מחיר נמוך וזול, מאחר שעלולים לגלות כי החברה פועלת ללא רישיון וכי המטפלים שלה חסרי הכשרה מקצועית וניסיון. לכן, חשוב לוודא כי החברה מחזיקה בכל האישורים הנדרשים לאספקת שירותי סיעוד, לרבות רישיון עסק כחוק, אישורי עבודה חוקיים ותקפים לעובדים זרים ורישיון למתן שירותי סיעוד ממשרד התמ"ת.

בנוסף, מומלץ לבחור בחברת סיעוד המציעה טיפול בקשישים עם מענה מקצועי מקיף ורחב למגוון מקרים, וכדאי לבחור חברה המעסיקה מטפלים סיעודיים ישראלים ומטפלים זרים השולטים בשפות שונות. יש לזכור כי המטפל נדרש לתקשר עם המטופל הסיעודי ולהבין את צרכיו, לכן כדאי לבחור חברה המספקת מטפל השולט בשפת האם של המטופל.

חברת סיעוד עבור חבר קרוב

ככל שתוחלת החיים בארץ עולה, קיים סיכון גבוה יותר ללקות במחלות קשות שונות ולהפוך לסיעודי. יש בישראל חברות סיעוד רבות המציעות שירות מגוון לחולים הסיעודיים ולבני המשפחות שלהם, לכן יש לבחור בקפידה את החברה ממנה שוכרים שירותי סיעוד. ראוי לציין כי בשנים האחרונות צצו חברות סיעוד רבות בישראל כמו פטריות אחרי הגשם, לפיכך הבחירה קשה יותר. יש לוודא כי מקבלים החלטה נכונה, מאחר שמדובר באדם סיעודי הקרוב ללבכם, ולבטח אתם מעוניינים לסייע לו לזכות באיכות חיים גבוהה ככל הניתן.

המלצות על חברת סיעוד

חשוב לקבל המלצות על חברת סיעוד. את ההמלצות ניתן לקבל מקרובי משפחה, מחברים, משכנים או מקולגות בעבודה. אם אין אפשרות לקבל המלצות על חברת סיעוד מהסביבה הקרובה, יש לחפש באינטרנט המלצות על חברה אמינה ומובילה בתחום הסיעוד. כמו כן, לאחר סינון ראשוני בין מספר חברות סיעוד, יש לפנות לנציגי השירות שלהן ולדרוש המלצות מלקוחות, כאשר מומלץ לשוחח עם 2-3 לקוחות ממליצים כדי לאמת את הנתונים ולהתרשם מהשירות.

מעבר לכך יש לוודא כי החברה מבצעת ביקורי פתע בבית המטופל כדי לבחון מקרוב את עבודתו של המטפל. חשוב גם לבדוק את תנאי העסקתו של המטפל בחברה: יש לזכור כי מטפל המרוצה ממקום עבודתו יעניק שירות איכותי וטוב יותר לקרוב המשפחה הסיעודי.

התאמת המטפל לצורכי המטופל

כאמור, בחירת חברת סיעוד אינה דבר של מה בכך, ומומלץ לבחור חברה המעסיקה מטפלים מנוסים המסוגלים לספק את המענה הנדרש לצרכי המטופל הסיעודי. יש לוודא כי החברה שולחת מטפל בקשישים המתאים לצרכי החולה הסיעודי, הן מבחינת כישורי שפה והן מבחינת מקצועיות, ניסיון ופרמטרים נוספים.