מחפשים מידע בנושא ״איך לבחור מטפל פרטי לקשיש״? מקומכם כאן!

תוחלת החיים בארץ הולכת ועולה, לכן עוד ועוד קשישים זקוקים לשירות של מטפל פרטי על בסיס קבוע או זמני. כדי לבחור מטפל פרטי לקשיש יש לפנות לחברה מקצועית ואמינה המתמחה בשירותי סיעוד ובטיפול בקשישים. לחברה מובילה ואיכותית יש צוות מטפלים ישראלים וזרים, מרביתם בעלי ניסיון בטיפול בקשישים. עם זאת, חשוב לזכור כי בחירת המטפל קריטית עבור השירות אותו הקשיש יקבל, לכן חשוב לערוך סקר שוק מקיף, לקבל המלצות על חברות אמינות ומקצועיות, להשוות עלויות ומחירים, לקרוא חוות דעת אובייקטיביות ולבחור בקפידה את המטפל הפרטי או את המטפלת הפרטית.

אז איך לבחור מטפל פרטי לקשיש?

בחירת מטפל פרטי לקרוב משפחה

בחירת מטפל פרטי לקשיש אינה משימה פשוטה, מאחר שיש לבחון בקפידה את המטפל ולהבטיח כי הוא מתאים לעבודה עם הקשיש. יש לשים דגש על פרמטרים חשובים כמו ניסיון מקצועי, גיל המטפל ומינו, כישורי שפה וכדומה. מעבר לכך, יש לבחור חברה מקצועית המתמחה בשירותי סיעוד וטיפול בקשישים. מומלץ לבחור רק חברה בעלת מוניטין בענף הסיעוד, חברה הפועלת בהתאם לחוק ומחזיקה בכל האישורים הנדרשים ובצוות מטפלים מיומן ומוכשר.

מטפל פרטי לקשיש

כיוון שהחוק בישראל אינו מחייב תעודה מקצועית למטפלים בקשישים, יש לבחור היטב את המטפל ואת החברה. חשוב לבחור מטפל המסוגל להתמודד היטב עם המגבלות הגופניות של הקשיש, במיוחד עבור קשישים במצב סיעודי הזקוקים לעזרה רבה בפעילות יומיות כגון מקלחת, אכילה, תנועה ברחבי הבית או מחוץ לבית, לבישת בגדים, רחצה וכיוצא בזה.

מטפל זמני או קבוע

לעתים, בני המשפחה מטפלים בקשיש לאורך שעות היום בהתאם לצרכיו הייחודיים, אך כאשר הם מעוניינים לצאת לחופשה, לבלות, להגיע לאירוע חשוב או בכל מקרה אחר, הם זקוקים לשירות של מטפל מקצועי ומנוסה בקשישים. לעומתן, יש משפחות המעסיקות מטפל פרטי לקשיש על בסיס קבוע. ניתן לבחור בשירות של מטפל פרטי המגיע לבית הקשיש בבוקר ומלווה אותו לאורך שעות היום, לרבות ליווי לקופת חולים, לטיפולים, לבדיקות רפואיות ולסידורים שונים. במקרים אחרים, מעסיקים מטפל פרטי לקשיש שעבודתו כרוכה בסידורי לינה, כלומר: המטפל מקבל חדר שינה עבורו וכלכלה מלאה מעבר לשכר הבסיסי אותו משלמים ישירות לחברה המעסיקה אותו.  

מטפל פרטי אדיב וסימפטי

חשוב לזכור כי מטפל פרטי שוהה שעות ארוכות במחיצת הקשיש, לכן יש לבחור רק במטפל אמפתי ואנושי שיסייע לקשיש ויעניק לו את כל העזרה לה הוא זקוק. לכן, מומלץ לערוך ראיון עם המטפל לפני העסקתו כדי להתרשם ממנו. חשוב להרגיש שלמים עם הבחירה ובעיקר לחוש ביטחון עם המטפל כדי להבטיח שהקשיש יהיה בידיים מקצועיות ושיקבל את השירות הטוב והחם ביותר.